Nya persienner

Vi håller ju på att renovera här hemma en del (ganska mycket). Bor man i ett hus som är byggt 1970 och det inte gjorts så mycket dom senaste 40 åren så finns det en del att göra...minst sagt. Dom tidigare ägarna har tapetserat om och jag tror dom även har bytt golven i alla sovrum för dom är "moderna". Jag bryr mig inte så mycket för jag vill ju ändå göra om så det blir som jag vill ha det.Det vi har gjort än så länge är...

* Duschrummet till bastun.

* Båda toaletterna

* Vårat sovrum

* Link's rum (lite småfix med nya fönstret bara,sen klart)

* Vardagsrummet men det ska vi göra om igen...

* Gästrum på undervåningen

* Bytt fönster på hela undervåningen och två på övervåningen.

Så det blev en del iaf,kul för det känns som att inget händer men det gör det tydligen..Mycket vill ha mer som det heter.Så det som ska göras nu är..

* Klädkammaren (redan påbörjad)

* Vardagsrummet.Det blir en rosa tapet om jag inte hinner ändra mig igen..och sen ska vi fixa taket (igen)

* Kontoret.Nytt tak,måla väggarna och nytt fönster.

Sen skulle vi behöva göra iordning stora badrummet för där har brunnen gått sönder så om man duschar där droppar det vatten ner till undervåningen.Vi får duscha där nere.Tråkigt för jag vill att Link ska kunna bada badkar.Den 24 maj kommer det hit en snubbe som ska kolla vad det kostar för oss att skaffa bergvärme så efter det får vi se om vi har råd med badrummet.Just nu har vi oljevärmning och det känns inte så kul för varken miljön eller plånboken,tankar 3 gånger per år och varje gång kostar det ca 27 000 kr !!!! Det blir ca 75 000 kr per år !!!!!!!!!!!!! Jag gör hellre nått annat för dom pengarna...


Igår fick vi nya persienner till vårat vardagsrum så Mats monterade dom när han kom hem.Dom vi hade tidigare va gröna,grönt är lite tema i det här huset (70-tal) tyvärr...





Jag har valt persienner i mörkgrått,dom är jättefina fast det syns inte så bra på bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0