Snart jul..eller??

Jag är ingen julmänniska,hemma hos oss heter det inte fira jul utan fira julklappar =)
Jag har inte växt upp med klassisk svensk jul,det har varit julgran och paket men that's it !! Inga köttbullar eller julbak här inte snarare oxfile,potatisgratäng och rött vin och cider såklart som skulle vara till barnen (mig) men jag drack oxå vin eftersom min mamma är fransyska fick jag börja smaka redan som typ 4-åring,bra tycker jag..

Trots min pessimism för julen som jag egentligen hatar ska vi ändå "fira" den,det blir bra familjekort så kan vi sitta där om 10 år och låtsas att vi va superlyckliga..då kommer jag säkert ha 5 kids och vara inne på min tredje husband.Har man barn kommer man inte undan,tur är iaf att vi inte har nära släkt att tvingas fira med.Skulle aldrig palla med en stor släkt som man ska hänga med vid alla högtider,alla får ju bara ångest av det..Vill man inte vara ifred med familjen när man äntligen har några dar ledigt ?? Vi åker väl och hälsar på min mamma och käkar lite oxfile eller nått annat mumsigt (fansyska = gormetkock) sen ska vi hälsa på Mats mamma,efter det är det bara familjen som gäller d.v.s Jag,Mats och Link :) Tomten släpper vi inte in..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0